Založ si blog

Archív: jún, 2010

Nedeľná chvíľa poézie

Na dnes som opäť vybral báseň od R. Thákura „Poď k nám, mládenec, povedz nám úprimne, prečo máš šialenstvo v očiach?“ „Neviem, čo za víno z divého maku som pil, že mám šialenstvo v očiach.“ „Och, hanbi sa!“ „Prečo? Jedni sú múdri, druhí hlúpi, jedni opatrní a druhí bezstarostní. Sú oči, čo sa smejú, a oči, čo plačú […]

Pokračovanie článku

Básne na nedeľu

Na dnes som opäť vybral básne od Hermanna Hesseho. Alžbeta Si večná jar. Máš na tvári nehu a úsmev spanilý. Raz florentínski maliari podobnú krásu zvečnili. Už oddávna si bola tu, ta štíhla krása májová, jak Flóru kvetmi odiatu ťa Boticelli maľoval. Úsmevom tvojím čarovným sa mladý Dante opájal a nechtiac viedla si ho ním najkrajšou cestou do raja. Ako ten oblak […]

Pokračovanie článku

Kto bude predsedom parlamentu?

Už vieme, kto bude premiérom a som rád, že to bude žena. Prečo by teda nemohol byť predsedom parlamentu Maďar? Akokoľvek rozmýšľam, nevidím žiadny dôvod nevyužiť podpredsednícke skúsenosti Bélu Bugára. Rozhodne by to zlepšilo imidž Slovenska a prispelo by to k zlepšeniu slovensko-maďarských vzťahov. Má niekto lepší nápad na predsedu parlamentu?

Pokračovanie článku

Nedeľná chvíľa poézie

Na dnes som vo výbere básne opäť siahol po svojom obľúbenom spisovateľovi Rabindranáthovi Thákurovi. Keď idú dve sestry po vodu, prídu sem a usmievajú sa. Akiste vedia , že niekto stojí za stromami, kedykoľvek idú po vodu. Dve sestry si šepkajú, keď tadeto prechá- dzajú. Akiste uhádli tajomstvo kohosi, čo stojí za stromami, kedykoľvek idú po vodu. Džbány sa im zrazu […]

Pokračovanie článku

Moje prvé dojmy z volieb

Výsledok volieb ma príjemne prekvapil a potešil. Nie som si však istý, či sa neteším trochu predčasne. Zostaviť vládu a predovšetkým spravodlivo obsadiť všetky posty nebude jednoduché a iba teraz sa ukáže, či to nie je Pyrhovo víťazstvo. Koaličné rokovania budú zložité a zrejme dosť zdĺhavé. Osobne ma teší, že som bol úspešný v krúžkovaní, volil som Most a […]

Pokračovanie článku

Nadeľná chvíľka poézie

Do dnešnej nedeľnej chvíle poézie som vybral jednu z básní Juraja Živaga z knihy Doktor Živago od Borisa Pasternaka H a m l e t Utíchol šum. Na scénu som vyšiel. Podopretý o vejare dvier z diaľok ozvien čul som čoraz bližšie život. Jeho príbehy i smer. Na mňa mieri tma a šero nočné presný prístroj svojho poznania. Abba, otče, ak je trošku možné, odním tento kalich […]

Pokračovanie článku
Veľká anketa Pravdy: Koho chcú čitatelia za prezidenta? Súboj bude tesný. Karty mieša Matovič, Danko a Harabin

Veľká anketa Pravdy: Koho chcú čitatelia za prezidenta? Súboj bude tesný. Karty mieša Matovič, Danko a Harabin

18.03.2024 06:00

Do Virtuálnych volieb Pravdy sa za desať dní zapojilo celkovo 22 343 ľudí.

ONLINE: Poľsko a Nemecko koncom marca aktivujú tankovú koalíciu

ONLINE: Poľsko a Nemecko koncom marca aktivujú tankovú koalíciu

18.03.2024 06:30

Tzv. tanková koalícia jednou z najdôležitejších, aké boli vytvorené na podporu Ukrajiny.

Rusi postupujú - na ruskom území. Partizáni odhalili podstatnú slabosť Moskvy

Rusi postupujú - na ruskom území. Partizáni odhalili podstatnú slabosť Moskvy

18.03.2024 13:00

Aj keď tieto akcie majú malý vojenský význam, odhalili slabosť ruských síl, píše poľský analytik.

Danko odstupuje z boja o prezidentské kreslo, vzdal sa v prospech Harabina

Danko odstupuje z boja o prezidentské kreslo, vzdal sa v prospech Harabina

18.03.2024 10:10

Predseda SNS svoj krok vysvetlil vývojom preferencií a snahou netrieštiť národno-konzervatívne sily.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 174
Celková čítanosť: 455629x
Priemerná čítanosť článkov: 2619x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy