Založ si blog

Bodka Milana Lasicu

Servus Emil, osemnásteho som išiel na tú prednášku o konci sveta, prednášal chlapík, asi štyridsaťročný, a podobne ako Pikulíková sa tiež furt usmieval, takže som mal pocit, že sa na koniec sveta máme tešiť, lebo on, podľa toho, čo hovoril, sa ho už nevie dočkať a bol dosť sklamaný, že ešte nie je celkom definitívny dátum toho konca, ale že sa nezadržateľne blíži a že máme byť pripravení, aby nás to nezaskočilo. Ja teda neviem, ako by som sa mal pripraviť na koniec sveta, či by som sa mal pobaliť, alebo by som mal niekomu niečo odkázať, ale načo, veď koniec sveta platí pre všetkých, takže všetci sme na tom celkom rovnako, nikto nezostane mimo. Po tej prednáške som išiel za tým chlapíkom a opýtal som sa ho na to. Dlho sa na mňa díval, a potom povedal, aby som neprovokoval. Tak som sa vrátil do starobinca (Hospic) a vykašľal som sa na celú záležitosť, lebo my v starobinci (Hospic) sa konca skôr či neskôr aj tak dočkáme a ani nemusíme chodiť na všelijaké prednášky. Napríklad Katrinák, ten komunista. Zomrel minulý týždeň, spáchal samovraždu. Teda, nie je to celkom isté. Našli ho v kúpelni vo vani a mal pri sebe holiaci strojček zastrčený v elektrickej zástrčke. Lenže sa zistilo, že v to ráno už niekoľko hodín nešla elektrika, bol výpadok prúdu v celej štvrti, takže sa vlastne nevie, ako to bolo naozaj. Katrinák asi dostal infarkt, skrátka, už sa mu nechcelo žiť, deti sa na neho vysrali, nechali ho v starobinci (Hospic) aj cez vianočné sviatky, keď si zvyknú rozobrať aj takých, na ktorých kašlú celý rok. Zaujímavé, že v jeho izbe pod vankúšom našli poslednú vôľu, ale tú napísal dávno pred touto udalosťou, lebo tam bol dátum. Chcel, aby mu v krematóriu zahrali na začiatok internacionálu a na konci Blíž k Tebe. Vidíš Emil, aj komunisti nakoniec majú nejaký pocit viny a usilujú sa to napraviť aspoň takto. Inak v tom krematóriu som bol sám, Katrinákove deti prišli až deň po obrade a hľadali v jeho izbe vkladné knižky. Nenašli nič, a tak podali trestné oznámenie na neznámeho páchateľa. Takže teraz bude vyšetrovačka a ja si to odskáčem, lebo bývan vedľa Katrináka, takže budem podozrivý. Ale dosť o tom. Sú aj veselšie veci. Napríklad, že sme minule mali prednášku o tom, že treba používať slovenčinu aj v starobinci. Keď bola diskusia, tak som sa opýtal, že prečo sa teda starobinec premenoval na Hospic a správca ma zahriakol. Povedal, že to je iné. Prednášajúca bola šikovná päťdesiatnička, podľa všetkého učiteľka a veľmi ohnivo obraňovala slovenčinu. Povedala, že napríklad keď niekam poletíme, tak si nemáme letenku „zabukovať“, keď môžeme použiť slovenský výraz „rezervovať“. Všetci sme sa rozosmiali. Nie kvôli tomu slovenskému výrazu, ale rozosmiala nás predstava, že by sme mali niekam letieť. Nedávno som videl na ulici divadelný plagát, vraj hrajú nejakú hru, že Čakanie na Godota. Neviem teda, kto je ten Godot, ale čakanie ovládam perfektne. Prakticky už nič iné nerobím. Ahoj, Miro
5.4.2010

Listy z onoho sveta

02.12.2010

LIST LUCIA ANNAEA SENECU JUNIORA Z ONOHO SVETA JÚLIUSOVI NA TOMTO SVETE, V KTOROM BUDE REĆ AJ O JONATÁNKACH Milý Július, s nadšením som prijal správu od Ciceróna, že nás tu na Onom svete niekto udal a máš našu adresu. Prv či neskôr sa smrteľníci museli dozvedieť, kde vlastne sme, a je dobré, že si sa to dozvedel práve Ty, rodák od rieky Danibius. Európa je časť Vášho [...]

Nedajú si to vziať

01.12.2010

Nedajú si to vziať Raz večer sme s Lasicom hrali divadlo. Kým sme sa pred predstavením vzadu obliekali, spredu k pokladnici pristúpili dve ženičky z vidieka a pýtali si lístky na Lasicu a Satinského, lebo že nás poznajú, boli s nami spolu vo väzení v Dučanoch a májú nás radi. Pokladníčka im predala z rezervy posledné lístky a zdvihla domáci telefón: „Kedy ste boli [...]

Citáty a porekadlá

30.11.2010

„Vlády, které potlačují svobodu slova, neboť zjevované pravdy jsou pro ně nepohodlné, jednají jako děti, které zavírají oči, aby nebyly viděny.“ L.Börne „Kto nic nezakousil, málo ví, ale kdo mnoho cestoval, oplývá chytrostí.“ Starý zákon „Moudrý člověk může jít do každé země, neboť vlastí dobré duše je celý svět.“ [...]

Thunbergová

Švédska prokuratúra obvinila Gretu Thunbergovú z občianskej neposlušnosti

23.04.2024 19:35

Súdy v minulosti už dvakrát uložili celosvetovo známej aktivistke pokutu za občiansku neposlušnosť na klimatických protestoch.

R1 BB - Slovenská Ľupča, kameň, poklepanie

Odštartovali výstavbu dôležitej cesty na R1. Šoféri sa však na tri roky musia obrniť trpezlivosťou

23.04.2024 18:52

Preťažený úsek, na ktorom pomerne často dochádzalo aj k nehodám, sa konečne skvalitní. Nová štvorprúdová rýchlostná cesta by mala byť hotová do dva a pol roka.

Eurovoľby / Štrasburg / Európsky parlamentu /

Prieskum: Vo voľbách do europarlamentu by uspeli najviac PS, Smer a Hlas

23.04.2024 18:46

Do Európskeho parlamentu by sa nedostali SNS, Slovensko, Za ľudí ani Demokrati.

hazard, hracie automaty, vyherne automaty

Poslanci schválili úplný zákaz pôsobenia herní a kasín na území Banskej Bystrice

23.04.2024 18:38

Mestskí poslanci posledných viac ako desať rokov pravidelne diskutovali o regulácii hazardných hier, ale nikdy ich úplne nezakázali.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 174
Celková čítanosť: 458220x
Priemerná čítanosť článkov: 2633x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy