Založ si blog

Bodka Milana Lasicu

8.2.2010

Už som spomínal, ako sa mi párkrát stalo, že som si doma zabudol mobil a cítil som sa ako bez ruky. Dokonca bez hlavy. Nevedel som nič. Aké má kto číslo, aké mám v ten deň povinnosti, nič. Všetko mám v mobile. A doma mám všetko v počítači. Nijaké papierovanie, nijaké fascikle, nijaký písací stroj a najmä, to je najdôležitejšie, nijaké zakladanie indíg (od slova indigo), pretože svoj text nepotrebujem v štyroch exemplároch. Ak ho mám v počítači a ak mám tlačiareň, môžem si ho rozmnožiť, koľkokrát sa mi zažiada. Je to úžasné. Technika nám zjednodušuje život! Veď na to ju máme, nie? Ale na druhej strane nám ho aj náležite komplikuje. A niekedy naozaj až kruto. Keď som písal na stroji a zakladal „kopiráky“, nanajvýš sa mi mohlo prihodiť, že som kopirák založil naopak, takže text bol okopírovaný z druhej strany prvej strany, ak viete ako to myslím. Teda na tom istom liste, ale z opačnej strany. A nie na druhom liste na prvej strane. Viac to už rozvádzať nejdem, lebo tomu už sám prestávam rozumieť. Ale pochopili ste, že išlo o hotové nešťastie. Dnes sa to nemôže stať. Kopiráky už tuším ani nedostať. Ani pijavý papier. Presvedčil som sa o tom minule, keď som sfúkol sviečku a zavoskoval som si košeľu, sako aj nohavice. Pamätal som si, že sa to má prežehliť cez pijak a vosk zmizne. Lenže keď som si v papiernictve pýtal pijavý papier, predavačka mi povedala „také niečo nemáme“. Možno o tom ani nikdy nepočula, preto povedala že „také niečo“. Ale načo nám je pijavý papier, keď mi to vyčistili v čistiarni. Stálo to síce viac, ako keby som si to prežehlil cez pijak, ale vyšlo to. Po vosku ani stopy. Tachnika! Lenže… aj ona má svoje muchy. Ráno, dnes ráno, zlyhala kompletne celá sieť mobilného operátora. Nedalo sa dovolať. Nastala panika. Všetci si zvykli, že stačí vyťukať číslo a spojíte sa s kým chcete, že stačí o pár ťukov viac a môžete poslať správu, som tu, žijem, milujem ťa, čo mám nakúpiť, zomrela teta Eržika, večer ma nečakaj, atď. A zrazu nič. Človek aby prestrašený a ponížený utekal do najbližšej telefónnej búdky, listoval v zozname, vytáčal číslo. Najradšej by poslal telegram, ale telegramy ktovie prečo, zrušili. Asi preto, že ich nahradili esemesky. A ak zlyhá mobilná sieť, potom čo? Život sa zastaví, nevieme ako ďalej, čakáme, kedy to zase začne fungovať. Odvykli sme si komunikovať starými, prekonanými spôsobmi. Preto sa vraj podaril útok na Dvojičky. Lebo teroristi nepoužívali moderné komunikačné vymoženosti. Vraj. Asi si posielali telegramy. „Zajtra utok na dvojicky. Stop. Nezabudnut vybusniny. Stop“ Tajné služby to nezachytili, lebo, ako som už spomenul, telegramy zrušili. Moderná technika, priatelia, je skvelý sluha. Ale veľmi krutý pán. Mimochodom, Zdeněk Svěrák mi minule povedal, že dopísal takýto text, a potom ho automaticky vymazal. Navždy. Držte mi palce…

Listy z onoho sveta

02.12.2010

LIST LUCIA ANNAEA SENECU JUNIORA Z ONOHO SVETA JÚLIUSOVI NA TOMTO SVETE, V KTOROM BUDE REĆ AJ O JONATÁNKACH Milý Július, s nadšením som prijal správu od Ciceróna, že nás tu na Onom svete niekto udal a máš našu adresu. Prv či neskôr sa smrteľníci museli dozvedieť, kde vlastne sme, a je dobré, že si sa to dozvedel práve Ty, rodák od rieky Danibius. Európa je časť Vášho [...]

Nedajú si to vziať

01.12.2010

Nedajú si to vziať Raz večer sme s Lasicom hrali divadlo. Kým sme sa pred predstavením vzadu obliekali, spredu k pokladnici pristúpili dve ženičky z vidieka a pýtali si lístky na Lasicu a Satinského, lebo že nás poznajú, boli s nami spolu vo väzení v Dučanoch a májú nás radi. Pokladníčka im predala z rezervy posledné lístky a zdvihla domáci telefón: „Kedy ste boli [...]

Citáty a porekadlá

30.11.2010

„Vlády, které potlačují svobodu slova, neboť zjevované pravdy jsou pro ně nepohodlné, jednají jako děti, které zavírají oči, aby nebyly viděny.“ L.Börne „Kto nic nezakousil, málo ví, ale kdo mnoho cestoval, oplývá chytrostí.“ Starý zákon „Moudrý člověk může jít do každé země, neboť vlastí dobré duše je celý svět.“ [...]

Trump

Porota, ktorá rozhodne o Trumpovi v historickom procese, je už kompletná

18.04.2024 23:26

Porota sa vyberala zo stoviek potenciálnych členov na základe série otázok, ktoré majú zaručiť, že sa budú rozhodovať nestranne.

farmári, poľsko, traktory

Poľskí poľnohospodári nepúšťajú kamióny cez hraničné priechody s Ukrajinou

18.04.2024 21:37

Naďalej tak protestujú proti prílevu lacného obilia z Ukrajiny.

keňa, vojaci

V Keni zahynulo pri páde vojenského vrtuľníka desať ľudí, vrátane veliteľa armády

18.04.2024 20:56

Vrtuľník havaroval krátko po štarte a potom začal horieť.

turecko, zemetrasenie, tokat

Stred Turecka zasiahlo zemetrasenie. Poškodilo niekoľko budov

18.04.2024 20:03

Zatiaľ nie sú správy o úmrtiach alebo vážne zranených.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 174
Celková čítanosť: 457693x
Priemerná čítanosť článkov: 2630x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy