Založ si blog

Bodka Milana Lasicu

Emil, mám problém s pamäťou. Viem, nie je to nič nečakané, ale čoraz viac ma to znervózňuje. Napríklad. Keďže v mojich listoch je dosť spomienok, nepamätám sa, na čo som už spomínal a preto je tu nebezpečenstvo, že sa budem opakovať. Čoraz častejšie sa mi stáva, že niekomu hovorím to, čo som mu už niekoľkokrát hovoril a on sa hanbí povedať, že to už niekoľkokrát počul. Pravdaže, sú aj také prípady, že niekomu niečo hovorím už tretí raz, ale on si nepamätá, že som mu to už hovoril. Takže sme na tom rovnako. Ja si nepamätám, že som to už hovoril a dotyčný si nepamätá, že to už počul. V takom prípade sa vlastne nič nedeje, pretože obaja to vnímame ako čerstvú záležitosť. Je to vlastne celkom výhodné, keď si nepamätáš, lebo sa môžeš, napríklad, smiať znova a znova na tých istých vtipoch. To je aj dosť milosrdné voči tomu, kto ich rozpráva, lebo nie je nič horšie, ako keď začneš s chuťou rozprávať vtip a ten dotyčný ti povie, že ho už pozná. To je strašné a ponižujúce. Pretože pri rozprávaní vtipu sa cítiš jeho autorom, a keď ti niekto povie, že ho už počul, máš pocit, že sa chceš chváliť cudzím perím. Vlastne som ti chcel teraz napísať jeden vtip, ktorý som počul včera v kaviarni, bol mimoriadne dobrý, ale bohužiaľ, zabudol som ho a zapisovať si vtipy, ako to robia niektorí pseudohumoristi, považujem za nedôstojné. Stretnú ťa na ulici, vyberú z vrecka notes a začnú. Zaujímavé je, že k tomu majú aj akúsi choreografiu. Vždy po pointe urobia nákrok, ako keby odchádzali a vzápätí sa vrátia a začnú rozprávať ďalší vtip. Počas toho oblúčika, kým sa vrátia na pôvodné miesto sa ráta s tvojou reakciou, teda so smiechom. To je veľmi dôležité. Predstav si, že by si po pointe povedal „ten poznám“ práve keď je rozprávač v tom nákroku. To by bola katastrofa, vži sa do jeho situácie. Asi by v nákroku pokračoval a už by sa nevrátil. Fakt ma mrzí, že som ten vtip zabudol, bolo to niečo práve v súvislosti so zabúdaním. Aspoň vidno, aká je to v našom prípade naozaj aktuálna téma. Aha, spomenul som si na jeden o zabúdaní, ale ešte z komunizmu, teraz to už nie je smiešne. Vtedy sa hovoril taký, že dôchodcovia sa majú najlepšie, lebo dostanú kúpiť všetko, na čo si spomenú. Dnes to už tak nevyznie, ale vtedy sme sa na tom rehotali. Jednak preto, že sme ešte neboli dôchodcovia, takže sme to nebrali osobne. Na vtipoch sa vždy najviac smejú tí, ktorých sa to netýka. Lebo, pokiaľ ide napríklad o tento vtip, tak ak si dôchodca a zabúdaš, nemáš sa veru na čom smiať, lebo to nie je sranda, ale pravda. To teda nie je nijaký láskavý humor, to je ako keby som začal rozprávať vtip o tom, že mladí ľudia nerobia nič iné, len kefujú. Som zvedavý, kto z nich by sa smial. Nakoniec, ani mne to nie je smiešne, lebo mi to napovedá, že sme už prekročili rubikon. Neviem, kto to povedal, tuším nejaký horolezec, alebo niečo také a ani neviem presne čo je rubikon, ale je to pravda, sedí to. Emil, predsa som si len na ten vtip spomenul. Že…moment… no nabudúce. Ahoj, Miro.

Listy z onoho sveta

02.12.2010

LIST LUCIA ANNAEA SENECU JUNIORA Z ONOHO SVETA JÚLIUSOVI NA TOMTO SVETE, V KTOROM BUDE REĆ AJ O JONATÁNKACH Milý Július, s nadšením som prijal správu od Ciceróna, že nás tu na Onom svete niekto udal a máš našu adresu. Prv či neskôr sa smrteľníci museli dozvedieť, kde vlastne sme, a je dobré, že si sa to dozvedel práve Ty, rodák od rieky Danibius. Európa je časť Vášho [...]

Nedajú si to vziať

01.12.2010

Nedajú si to vziať Raz večer sme s Lasicom hrali divadlo. Kým sme sa pred predstavením vzadu obliekali, spredu k pokladnici pristúpili dve ženičky z vidieka a pýtali si lístky na Lasicu a Satinského, lebo že nás poznajú, boli s nami spolu vo väzení v Dučanoch a májú nás radi. Pokladníčka im predala z rezervy posledné lístky a zdvihla domáci telefón: „Kedy ste boli [...]

Citáty a porekadlá

30.11.2010

„Vlády, které potlačují svobodu slova, neboť zjevované pravdy jsou pro ně nepohodlné, jednají jako děti, které zavírají oči, aby nebyly viděny.“ L.Börne „Kto nic nezakousil, málo ví, ale kdo mnoho cestoval, oplývá chytrostí.“ Starý zákon „Moudrý člověk může jít do každé země, neboť vlastí dobré duše je celý svět.“ [...]

Európska únia / EÚ / Brusel /

Hrabko: EÚ nemôže meniť eurofondy podľa výsledkov parlamentných volieb

20.04.2024 07:52

List KDH do Bruselu, ktorý žiada, aby občania Slovenska neboli trestaní odobraním eurofondov, považuje publicista za posolstvo dovnútra štátu.

vojna na Ukrajine, Charkov

ONLINE: Chcú Rusi obsadiť Charkov? Lavrov naznačil, že by tvoril 'sanitárnu zónu' okolo Ruska

20.04.2024 07:35

Ruský záujem o Charkov môže súvisieť s vytvorením "sanitárnej zóny" okolo ruských obcí, aby boli mimo dostrelu ukrajinskej armády.

archeológovia, Kremnička, Banská Bystrica

Unikát na Slovensku aj v okolitých štátoch: Miesto brutálnych popráv skúmajú archeológovia

20.04.2024 07:00

V lokalite krvavého masakru ide o novátorský počin slovenskej archeológie. V banskobystrickej časti Kremnička odštartovali výskum na mieste masových popráv.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 174
Celková čítanosť: 457896x
Priemerná čítanosť článkov: 2632x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy