Založ si blog

Archív: október, 2010

Nedeľná chvíľka poézie

Na dnes som vybral opäť z tvorby R. Thákura V spýtavých očiach máš smútok. Snažia sa poznať moje myšlienky, akoby mesiac chcel preniknúť do hlbín morských. Odhalil som celý svoj život pred tvojimi očami, nič som neskryl, ani nezatajil. Preto ma nepoznáš. Keby to bol len drahokam, rozbil by som ho na tisíc kúskov, spravil by som z nich náhrdelník a zavesil ti ho na šiju. […]

Pokračovanie článku

Citáty a porekadlá

„Byrokracie zbožňuje iracionálnost, a v tom je sestrou teologie.“ K.Marx „Byla taky prohlédnuta soudními lékaři a ti jí dali dobroznání, že je sice blbá, ale může zastávat jakoukoli státní službu.“ J.Hašek,Švejk „Svěřili mu pár razítek a už je z něj parazítek.“ J.Sekera Deset domů ve vesnici – dvanást radních na radnici. […]

Pokračovanie článku

Bodka Milana Lasicu

8.1.2007 Cez vianočné sviatky si človek všimne všeličo, lebo má na to čas. Dívate sa na televíziu, na film o živote Ježiša, už ktovie koľký v poradí, a zrazu si uvedomíte, že v tých filmoch Žid Ježiš nikdy nevyzerá ako Žid. Že jeho podoba nemá semitské črty. A spomeniete, že tak je vyobrazený všade. Na veľkých umeleckých dielach aj na maličkých svätých […]

Pokračovanie článku

Zrnká múdrosti

Autorom nasledujúcich myšlienok a citátov je Sully Prudhomme V každom veku sa dá život využiť, ale prídeme na to, až keď máme ten vek za sebou. Cesta: zbohom na pochode. O človeku, ktorý rád sníva, si myslíme, že nežije, ale on je iba neprítomný, jeho vnútorný život je taký intenzívny, že z neho neprenikne nič navonok. Zvyk je rýchlosť odvodená z prúdu života. […]

Pokračovanie článku

Ach, prečo neviem klamať

Ach, prečo neviem klamať…? Vždy som obdivoval klamárov. Odjakživa sa snažím dostať do ich radov, klamem, až sa hory zelenajú, luster hýbe – ale k dokonalému profesionálnemu klamstvu, ku klamstvu, ktoré je poetické, geniálne a jednoduché, som sa zatiaľ neprepracoval. Zrejme to chce roky tvrdého tréningu podobne ako u krasokorčuliarov alebo huslistov, chce to […]

Pokračovanie článku

Citáty a porekadlá

„Bůh dá, komu chce.“ Erich III. „Bohové nebojují proti hlouposti – tyjí z ní.“ J Cocteau „Myslíte, že Pánbůh je katolík?“ G.Ch.Lichtenberg „Kdyby tak nějaký Bůh řekl: „Věřte mi!“ a nikoli „Věřte ve mně!“ S.J.Lec „Chci, aby můj správce, můj krejčí, lokaj i moje žena věřili v Boha; myslím si, […]

Pokračovanie článku

Zrnká múdrosti

Autorom nasledujúcich myšlienok a citátov je Sully Prudhomme Aby sme sa opovážili domáhať úplne svojho prirodzeného práva, museli by sme byť dokonalí, a keby ľudia boli dokonalí, ich vzájomné vzťahy by boli také nenútené, že by si ani nespomenuli na svoje práva. Odvaha, ktorú človek potrebuje, aby si vzal život, by mohla urobiť život znesiteľným, keby ju nezaslepovalo […]

Pokračovanie článku

Nedeľná chvíľa poézie

Na dnes som vybral báseň Rabindranátha Thákura. RUKY sa vinú k rukám a oči spočívajú v očiach; takto sa začína príbeh našich sŕdc. Je mesačná noc marcová; sladká vôňa henny vo vetre; flauta mi leží pohodená a tvoj kvetinový vaniec je nedovitý. Láska medzi nami ja prostá ako pieseň. Tvoh šafranový závoj mi opíja oči. Jazmínový veniec, ktorý si uvila, zachvieva […]

Pokračovanie článku

Amatéri nech zostanú v bočných uličkách!

Amatéri nech zostanú v bočných uličkách! Ešte pred tromi rokmi mi udržiaval chuť do života a dobrú náladu istý švajčiarsky kantón – posledná bašta mužskej totality. V tomto kantóne nemali ženy volebné právo. Zúrivo dobiedzali, chceli sa silou – mocou dostať do politiky – ale prastaré volebné zvyky v tomto kantóne im to znemožňovali. O dôležitých […]

Pokračovanie článku

Citáty a porekadlá

„Bůh je věčný, jeden, veskrze sobě podobný, ohraničený, kulové podoby a všemi částmi vnímající.“ Xenofanes „Tak jsou naše mysli uzpůsobeny, takový je jejich předsudek, že se člověku, jakmile přemýšlí o bohu, namítne forma lidská.“ Cicero „Zajisté si nepředstavují Boha, ktorého si představit nemohou, nýbrž sebe samé na božím […]

Pokračovanie článku
Veľká anketa Pravdy: Koho chcú čitatelia za prezidenta? Súboj bude tesný. Karty mieša Matovič, Danko a Harabin

Veľká anketa Pravdy: Koho chcú čitatelia za prezidenta? Súboj bude tesný. Karty mieša Matovič, Danko a Harabin

18.03.2024 06:00

Do Virtuálnych volieb Pravdy sa za desať dní zapojilo celkovo 22 343 ľudí.

ONLINE: Poľsko a Nemecko koncom marca aktivujú tankovú koalíciu

ONLINE: Poľsko a Nemecko koncom marca aktivujú tankovú koalíciu

18.03.2024 06:30

Tzv. tanková koalícia jednou z najdôležitejších, aké boli vytvorené na podporu Ukrajiny.

Rusi postupujú - na ruskom území. Partizáni odhalili podstatnú slabosť Moskvy

Rusi postupujú - na ruskom území. Partizáni odhalili podstatnú slabosť Moskvy

18.03.2024 13:00

Aj keď tieto akcie majú malý vojenský význam, odhalili slabosť ruských síl, píše poľský analytik.

Korčok - Pellegrini: Prezidentskí kandidáti po prvý raz zoči-voči

Korčok - Pellegrini: Prezidentskí kandidáti po prvý raz zoči-voči

18.03.2024 20:00

Favoriti predvolebných prieskumov sa stretli v prvom priamom predvolebnom dueli.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 174
Celková čítanosť: 455633x
Priemerná čítanosť článkov: 2619x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy