Citáty a porekadlá

26. októbra 2010, peternagy, Nezaradené

„Bůh dá, komu chce.“ Erich III.

„Bohové nebojují proti hlouposti – tyjí z ní.“ J Cocteau

„Myslíte, že Pánbůh je katolík?“ G.Ch.Lichtenberg

„Kdyby tak nějaký Bůh řekl: „Věřte mi!“ a nikoli „Věřte ve mně!“ S.J.Lec

„Chci, aby můj správce, můj krejčí, lokaj i moje žena věřili v Boha; myslím si, že budu méně okrádán a méně podváděn.“ Voltaire

„Bůh je něco, co se vás nebojí a co s vámi zatočí, až budete z toho pitomí, neboť vy váháte obrátit se ke Kristu a raději jdete po trnisté cestě hříchu.“ J.Hašek, Švejk

„Mějte sa na pozoru před lidmi, jejichž bůh le na nebesích.“ G.B.Shaw

Chvála Bohu na nebesích – chleba nedal, zato kopu dětí. Ukrajinské

Co Bůh nedá – marně člověk hledá. Sicilské

Pánbůh všechny rozsoudí, ale nikomu neřekne. Francouzské

„V lidském společenství nepotřebujeme my lidé o nic víc úřadů, pravidel a životních předpisů, než jich potřebují jeřábi nebo mravci ve svém.“ M.de Montaigne

„Zkaženost lidu a úředníků zachvátí nakonec i vládu, i kdyby byla sebemoudřejší.“ J.J.Rousseau

„Tím, že profesionální úředníci mají trvalou kontrolu nad informacemi, získavají moc frustrovat nebo manipulovat politiky, kteří by měli politiku určovat.“ D.Beetham