Založ si blog

Nedeľná chvíľa poézie

Do nedeľnej chvíle poézie som vybral niečo z tvorby Hermanna Hesseho, môjho obľúbeného spisovateľa. Verše preložil Július Lenko.

Pieseň lásky

Ty srnka si, ja jeleň som,
ty slnce si, ja sneh a srieň,
ty vtáča si, ja mocný strom
ta deň si a ja večný sen

Za noci z mojich spiacich úst
vták pestroperý vyletí.
Má jasný hlas, tak dnu ho pusť,
najkrajšie piesne lásky
v zobáku zlatom nesie ti.
———————————————

Milujúci

Tvoj priateľ leží v noci opojnej,
ešte ho hreješ, celá voniaš v ňom,
ó polnoc, bozk tvoj cíti, krv a vášeň v nej,
ó, mesiac, vzduch, ó, hviezdny nebasklon!
Do teba, drahá, preniká môj sen
hlboko ako do hôr, do vôd, do zeme,
o bralá trieska, mizne v šume pien,
je slnce, koreň, vzáča, brieždenie,
len pri tebe,
vždy blízko teba len.
Mars ani Saturn nevidím, krúžia v diaľavách,
v bledosti kvetov zrak môj len tvoju tvár vídava,
usmieva sa a smúti,
niet šťastia, ani žiaľu niet,
sme len my, ty a ja rozplynutí
v bytí ako v morskej hlbine,
tam navždy strácame sa,
tam umrieme a znovu zrodíme sa.
——————————————————–

Listy z onoho sveta

02.12.2010

LIST LUCIA ANNAEA SENECU JUNIORA Z ONOHO SVETA JÚLIUSOVI NA TOMTO SVETE, V KTOROM BUDE REĆ AJ O JONATÁNKACH Milý Július, s nadšením som prijal správu od Ciceróna, že nás tu na Onom svete niekto udal a máš našu adresu. Prv či neskôr sa smrteľníci museli dozvedieť, kde vlastne sme, a je dobré, že si sa to dozvedel práve Ty, rodák od rieky Danibius. Európa je časť Vášho [...]

Nedajú si to vziať

01.12.2010

Nedajú si to vziať Raz večer sme s Lasicom hrali divadlo. Kým sme sa pred predstavením vzadu obliekali, spredu k pokladnici pristúpili dve ženičky z vidieka a pýtali si lístky na Lasicu a Satinského, lebo že nás poznajú, boli s nami spolu vo väzení v Dučanoch a májú nás radi. Pokladníčka im predala z rezervy posledné lístky a zdvihla domáci telefón: „Kedy ste boli [...]

Citáty a porekadlá

30.11.2010

„Vlády, které potlačují svobodu slova, neboť zjevované pravdy jsou pro ně nepohodlné, jednají jako děti, které zavírají oči, aby nebyly viděny.“ L.Börne „Kto nic nezakousil, málo ví, ale kdo mnoho cestoval, oplývá chytrostí.“ Starý zákon „Moudrý člověk může jít do každé země, neboť vlastí dobré duše je celý svět.“ [...]

North Korea tensions balistické strely test

Severná Kórea uskutočnila test 'superveľkej' hlavice pre riadenú strelu

20.04.2024 09:47

KĽDR tiež vykonala skúšobný štart protilietadlovej rakety nového typu "Pyoljji-1-2" v Západnom mori.

Grasalkovičová záhrada

Bratislava opäť symbolicky otvára svoje brány, konajú sa mestské dni

20.04.2024 08:57

Pripravené sú prehliadky bežne neprístupných miest, výstavy, divadelné predstavenia, koncerty, workshopy či jazdy historickými vozidlami i Propelerom na druhú stranu Dunaja.

Európska únia / EÚ / Brusel /

Hrabko: EÚ nemôže meniť eurofondy podľa výsledkov parlamentných volieb

20.04.2024 07:52

List KDH do Bruselu, ktorý žiada, aby občania Slovenska neboli trestaní odobraním eurofondov, považuje publicista za posolstvo dovnútra štátu.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 174
Celková čítanosť: 457906x
Priemerná čítanosť článkov: 2632x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy