Založ si blog

Bodka Milana Lasicu

Servus Emil, konečne som zase doma, v nemocnici som ležal vyše troch týždňov a nič mi nezistili. Predstav si, že po tom všetkom, po tých prehliadkach, röntgenoch, gastroskopiách a kolonoskopiách (konečne viem, čo to je), mi predpísali anopyrin, vraj pre istotu. Takže, dá sa povedať, že som zdravý ako buk. Mimochodom, nikdy som neprišiel na to, prečo sa hovorí „zdravý ako buk“, ale „Slovák ako repa“. Veď by bolo krajšie, keby si bol zdravý ako repa a Slovák ako buk. Nehovoriac o tom, že úplne perfektné by bolo, keby si mohol byť Slovák ako ropa, to by znamenalo, že máme toľko ropy, ako teraz repy. Emil, poviem ti zaujímavý postreh, ale možno že aj ty si si to všimol. Teraz je na uliciach plno bilbordov, neviem ako sa to píše, ale viem ako sa to vyslovuje, vyslovuje sa to tak, ako to píšem. A na tých bilbordoch teraz pred voľbami politické strany sľubujú, že čo splnia, keď ich budeš voliť. Sranda je, že všetky tie strany sľubujú prakticky to isté. Lepší život, prosperitu, prácu a predovšetkým sľubujú, že zlikvidujú korupciu. Takže keby si volil ktorúkoľvek stranu, tak sa ti to všetko splní. Je ťažké sa rozhodnúť. Keby napríklad niektorá strana napísala že Budeme kradnúť ostošesť, tak hneď vieš, túto stranu voliť nebudem. Lenže oni nám to neuľahčia a píšu na tie tabule len také veci, s ktorými musíš súhlasiť. A ešte tam dajú aj svoje fotky a všetci sú pekní. Takých pekných ľudí len tak ľahko medzi ľuďmi nestretneš. Tých musia chovať na nejakej farme a keď ich dochovajú, pustia ich do politiky. Bol by som zvedavý, čím ich živia, to musia byť okrem nejakej špeciálnej stravy aj potravinové doplnky, teraz je toho veľa, vidíš to v reklamách, ale títo krásavci z bilbordov musia dostávať ešte nejakú mimoriadnu výživu, k akej sa my nedostaneme, lebo inak by sme boli tiež takí pekní. Včera pri raňajkách v našom hospici som sedel vedľa istého Labudu, ten sa furt vyťahuje, že je rodina tomu slávnemu hercovi a keď sa ho opýtaš, že či sa stretávajú, tak povie, že je len vzdialená rodina, takže sa vidia zriedka. Neverím mu ani slovo. A tohto Labudu, teda toho nášho, som sa opýtal, že koho bude voliť a on sa ohradil, že to je jeho vec a že čo ma do toho a že on sa aj tak rozhodne až za plentou. Tak som mu povedal, že ak sa bude za tou plentou naozaj rozhodovať, tak tam bude tak dlho, že ho odtiaľ budú musieť vyviesť. Veď tých strán je, čo ja viem, možno aj dvadsať a tých ľudí na kandidátkach stovky, takže to bude ťažké rozhodovanie. Ale možno Labuda (ten náš) len blafuje, vie on veľmi dobre, komu dá hlas, ale nechce to prezradiť. Neviem, prečo sa okúňa. Ja by som pokojne povedal, koho budem voliť, keby sa ma bol opýtal. Ale neopýtal sa. Mimochodom, mali sme schôdzu obyvateľov nášho hospicu a tam istý Fekiač navrhol, aby sme volili aklamatívne, ale pretože nikto nevedel, čo to znamená, tak svoj návrh stiahol.
Emil, už sa neondej a príď ma pozrieť, dostaneš paradajky. Mráziková ich dopestovala na predzáhradke. Čau. Miro.
24.5.2010

Listy z onoho sveta

02.12.2010

LIST LUCIA ANNAEA SENECU JUNIORA Z ONOHO SVETA JÚLIUSOVI NA TOMTO SVETE, V KTOROM BUDE REĆ AJ O JONATÁNKACH Milý Július, s nadšením som prijal správu od Ciceróna, že nás tu na Onom svete niekto udal a máš našu adresu. Prv či neskôr sa smrteľníci museli dozvedieť, kde vlastne sme, a je dobré, že si sa to dozvedel práve Ty, rodák od rieky Danibius. Európa je časť Vášho [...]

Nedajú si to vziať

01.12.2010

Nedajú si to vziať Raz večer sme s Lasicom hrali divadlo. Kým sme sa pred predstavením vzadu obliekali, spredu k pokladnici pristúpili dve ženičky z vidieka a pýtali si lístky na Lasicu a Satinského, lebo že nás poznajú, boli s nami spolu vo väzení v Dučanoch a májú nás radi. Pokladníčka im predala z rezervy posledné lístky a zdvihla domáci telefón: „Kedy ste boli [...]

Citáty a porekadlá

30.11.2010

„Vlády, které potlačují svobodu slova, neboť zjevované pravdy jsou pro ně nepohodlné, jednají jako děti, které zavírají oči, aby nebyly viděny.“ L.Börne „Kto nic nezakousil, málo ví, ale kdo mnoho cestoval, oplývá chytrostí.“ Starý zákon „Moudrý člověk může jít do každé země, neboť vlastí dobré duše je celý svět.“ [...]

Polícia / Pomáhať a chrániť / Policajné auto /

Polícia vyšetruje prípad sexuálneho zneužitia dvoch dievčat pri Košiciach

28.03.2024 16:01

Mali byť v aute sexuálne zneužité dve 11-ročné dievčatá.

APTOPIX Russia Belarus

Prečo Lukašenko vyvracia Putinovu ukrajinskú verziu teroru? Útočníci z Crocusu chceli utiecť do Bieloruska, tvrdí

28.03.2024 16:00

Diktátor Alexandr Lukašenko svojím vyhlásením, že teroristi od podmoskovskej haly Crocus pôvodne unikali smerom do Bieloruska, podkopal naratív Kremľa o ukrajinskej stope.

SR Bratislava politika vláda 19. schôdza BAX

Poslanci z SNS predložili zmeny v zákone o neziskových organizáciách

28.03.2024 15:53

Novela hovorí aj o právomoci Ministerstva vnútra SR rozpustiť občianske združenie.

trieda, vyučovanie, učiteľ, stredná škola, užitočná,

Čaputová: Učitelia napĺňajú svoje poslanie napriek ich podmienkam

28.03.2024 15:11

Prezidentka sa pedagógom prihovorila pri príležitosti Dňa učiteľov.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 174
Celková čítanosť: 456175x
Priemerná čítanosť článkov: 2622x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy