Založ si blog

Báseň na nedeľu

Na dnes som vybral opäť z tvorby Hermanna Hesseho.

Cestou

A keď som v ľahkých vánkoch šiel a šiel
až nad oblaky na vysoký vrch,
ríš mŕtvych odsrtela sa predo mnou,
rozsiahle mračná predkov z dávnych čias,
žiarivý trblet nespočetných duchov.
A zázračne som prišiel k poznaniu,
že nie som sám, že nie som cudzinec,
že moja duša, vidiaci môj zrak,
ústa i uši, mojich krokov zvuk
sú nielen moje, nie sú z dnešných čias,
ako i vôľa, zdanlivý môj pán.

Som lúčom svetla, listom na strome
tisícov pokolení, ktorých dávne rody
v pohoriach žili a či putovali,
aj iných, ktorých bes hnal do vojen,
ale aj tamtých, ktorých obydlia
z drahých driev, skvostov, zlata vystavené
sa v krásnych mestách bájne zaskveli.

Od nich až po láskavý pohľad mojej
matky, ktorá mi privčas umrela,
všetko je istou cestou, ktorá šla
bezpečne ku mne, a tak bude viesť
odo mňa ďalej tam do bezbrehých
čias k pokoleniam, pre ktoré som dedom
a v rode ktorých budem žiť i ja.
A keď som v ľahkom vánku nahor šiel
až k mračnám navrch, zdal sa mi môj život,
vidiaci zrak môj, srdce búšiace
nádherným lénom, ktoré vďačne nosím,
však jeho cena, jeho nádhera
nepatrila len mne, preto nepominú.
A tíško vial
mi vôkol čela vánok studený.

Listy z onoho sveta

02.12.2010

LIST LUCIA ANNAEA SENECU JUNIORA Z ONOHO SVETA JÚLIUSOVI NA TOMTO SVETE, V KTOROM BUDE REĆ AJ O JONATÁNKACH Milý Július, s nadšením som prijal správu od Ciceróna, že nás tu na Onom svete niekto udal a máš našu adresu. Prv či neskôr sa smrteľníci museli dozvedieť, kde vlastne sme, a je dobré, že si sa to dozvedel práve Ty, rodák od rieky Danibius. Európa je časť Vášho [...]

Nedajú si to vziať

01.12.2010

Nedajú si to vziať Raz večer sme s Lasicom hrali divadlo. Kým sme sa pred predstavením vzadu obliekali, spredu k pokladnici pristúpili dve ženičky z vidieka a pýtali si lístky na Lasicu a Satinského, lebo že nás poznajú, boli s nami spolu vo väzení v Dučanoch a májú nás radi. Pokladníčka im predala z rezervy posledné lístky a zdvihla domáci telefón: „Kedy ste boli [...]

Citáty a porekadlá

30.11.2010

„Vlády, které potlačují svobodu slova, neboť zjevované pravdy jsou pro ně nepohodlné, jednají jako děti, které zavírají oči, aby nebyly viděny.“ L.Börne „Kto nic nezakousil, málo ví, ale kdo mnoho cestoval, oplývá chytrostí.“ Starý zákon „Moudrý člověk může jít do každé země, neboť vlastí dobré duše je celý svět.“ [...]

Ana Estradová

V konzervatívnom Peru vykonali vôbec prvú eutanáziu. Ana Estradová trpela nevyliečiteľnou chorobou

23.04.2024 15:09

Ana Estradová bola niekoľko rokov pripútaná na lôžko. Súdny spor, v ktorom jej bolo priznané právo podstúpiť eutanáziu, viedla a vyhrala za pomoci ombudsmana pre ľudské práva.

Rudolf Schuster

Rudolf Schuster získal Čestné občianstvo Košického samosprávneho kraja

23.04.2024 15:06

Ide o vôbec prvé udelenie takéhoto ocenenia v histórii kraja.

Britain Clinton

Brusel chce uľahčiť život v Británii aj mladým Slovákom. Použije na nich Londýn dvojaký meter?

23.04.2024 14:00

Európska komisia by rada zmäkčila nepríjemné dopady brexitu na občanov členských štátov EÚ vo veku do 30 rokov. Aký postoj zaujali politici v Londýne?

Reedukačné centrum Bystričany

PS vyzýva na zatvorenie reedukačného centra v Bystričanoch. Dochádzalo tam údajne k sexuálnemu násiliu

23.04.2024 13:36, aktualizované: 14:15

Predstavitelia Progresívneho Slovenska realizovali vlastný prieskum zariadenia, v ktorom podľa ich slov dochádza k porušovaniu pravidiel.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 174
Celková čítanosť: 458192x
Priemerná čítanosť článkov: 2633x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy